9 oktober 2008
Toerkoop Reisburo Bodegraven viert 35 dagen lang 35-jarig
bestaan
BODEGRAVEN – Wie
‘zeker van een fijne vakantie’ wil zijn, kan al 35 jaar terecht bij
Toerkoop Reisburo Bodegraven. Behalve de slogan van Arnold en Anneke de
Leeuws reisbureau, is dit de ervaring van hun vaste klanten. ,,Een vrouw
liet me zien dat zij 35 jaar geleden via ons op huwelijksreis zijn
gegaan”, vertelt Anneke de Leeuw. ,,Zij waren dus een van onze eerste
klanten. Mogelijk winnen ze hierdoor op 15 november een reischeque. Dit
is slechts een van de vele prijzen die te winnen zijn tijdens ons 35
dagen durende feest.”
Het was op 11 oktober 1973 dat familie De Leeuw onder de naam Reisburo
Bodegraven aan de Kerkstraat een zelfstandig reisbureau begon. Het
ondernemerspaar vertelt: ,,Twee jaar later werd het oude bankgebouw aan
de Van Tolstraat verbouwd tot twee winkels. In de ene kwam een boetiek,
in de andere – een pijpenla –
onze
zaak. Hier volgde de ene ontwikkeling de andere op: Toerkoop benaderde
ons om lid te worden van hun vereniging en ‘overbuurman’ Arke en de
plaatselijke Rabobank vroegen of wij hun reisklanten en boekingen wilden
overnemen. Graag, maar deze uitbreiding zorgde wel voor een
capaciteitsprobleem. Bezoekers zaten soms op de vensterbank te wachten
op hun beurt. Toen de boetiek ermee stopte, konden we gelukkig de
tussenmuur uitbreken. Sindsdien hebben we meer ruimte en meer privacy
voor onze klanten.”
Ervaring
Van de
ontwikkelingen op automatiseringsgebied hebben Toerkoop Reisburo-klanten
veel gemak. ,,Ons informatiesysteem draait op internet, zodat ze hun
boekingsgegevens thuis kunnen raadplegen, veilig kunnen betalen en de
reisverslagen van onze zes medewerksters kunnen lezen. Of we door het
internet geen klanten zijn kwijtgeraakt? Nee, want veel internetboekers
zochten voorheen in krantenadvertenties naar reizen. Wel merken we dat
klanten eerst zelf op internet zoeken. Daar zien ze vaak door de bomen
het bos niet meer en komen ze bij ons voor een passend advies. Minimaal
een keer per jaar gaan onze ervaren medewerksters, apart van elkaar, op
studiereis. Dit levert een schat aan informatie op, die ze met elkaar en
de klanten delen. Of het nu gaat om een stedentrip of een wereldcruise,
ons team zoekt met genoegen de meest geschikte reis uit. Zelf zijn wij
na 35 jaar ook nog steeds enthousiast en doen ons werk nog met veel
plezier!”
Toerkoop Reisburo Bodegraven is gevestigd aan de Van Tolstraat 1. Voor
meer informatie kan gebeld worden naar 0172-611777 of gekeken op
www.toerkoop.nl/bodegraven.
Foto: Alex de Kuijper
|
9 oktober 2008
‘Bos Pianoservice slaat zijn vleugels uit’
BODEGRAVEN – Bij Evert en Lydia Bos is 1 + 1 niet 2, maar minstens 3.
Hoe dat zit? Al jaren hebben de echtelieden elk een baan in de
muziekbranche, maar daarnaast zijn ze sinds kort eigenaar van een
piano/vleugelshowroom. Deze drie muzikale activiteiten vullen elkaar in
familiebedrijf Bos Pianoservice prima aan. Of eigenlijk vier
activiteiten, want in het
akoestisch
verantwoorde pand worden ook concertjes georganiseerd. Het eerste – een
recital van pianiste Olga Mustafaeva – staat voor zaterdag 25 oktober op
de planning.
Evert Bos is al jaren zelfstandig pianostemmer en –technicus en Lydia
allround pianodocente. Hij vertelt: ,,Drie jaar geleden kwam ik via
pianotransportbedrijf Griffioen in contact met de Oostenrijkse bouwer
van de Wendl&Lung piano’s en vleugels. Begin 2008 vroeg het bedrijf of
ik, als eerste in Nederland, een showroom wilde opzetten met Wendl&Lung
instrumenten. Ik vond het altijd al leuk om klanten wegwijs te maken in
de wereld van piano’s en vleugels, dus het idee van een showroom sprak
mij erg aan. Het voormalige kaaspakhuis van Cees den Hartogh zou – na
een grondige verbouwing – ideaal zijn als showroom, werkplaats, opslag,
kantoor en lesruimte.” Zij vult aan: ,,In ons huis aan het Hoornblad
hield ik eens per jaar een leerlingenavond, maar met ruim dertig
leerlingen was er nooit genoeg ruimte om iedereen uit te nodigen. Met
tachtig stoelen middenin de nieuwe showroom, zijn we daarentegen altijd
startklaar.”
Laagdrempelig
Zo’n veertig piano’s en vleugels van verschillende merken, met
pianobanken en -lampen, staan in de showroom en webwinkel van Bos
Pianoservice. Evert Bos vertelt: ,,Wij hebben ervoor gekozen om de
prijzen zo laag mogelijk te houden. Mensen die willen uitproberen of
pianospelen iets voor hen is, kunnen bij ons een nieuwe piano huren, met
aansluitend de mogelijkheid tot koop. Occasions hebben wij ook in het
assortiment.” Lydia Bos’ leerlingen zijn globaal tussen de 6 en 66 jaar.
,,Op vrijwel elke leeftijd kun je het leren, al zal je er wel dagelijks
op moeten oefenen. De ‘silent piano’ is daarbij een uitkomst, want
hierbij hoor je alleen zelf je pianospel. Het silent-systeem kan door
ons ook ingebouwd worden in bestaande piano’s.” Het muzikale stel
besluit in stijl: ,,Je kunt zeggen dat met onze nieuwe activiteiten Bos
Pianoservice zijn vleugels heeft uitgeslagen.”
Bos Pianoservice is gevestigd aan de Italiëweg 7. Voor openingstijden en
overige informatie kan gebeld worden naar 0172-617142 of gekeken op
www.bospianoservice.nl . Reserveren van recitalkaarten uitsluitend
via info@bospianoservice.nl.
Foto: Alex de Kuijper
2 oktober 2008
GroenRijk nodigt honden uit voor Dierendagontbijt
BODEGRAVEN – Lang verwacht, toch gekomen. Met de opening van een
ruimgesorteerde dierenafdeling komt tuincentrum GroenRijk tegemoet aan
de wens van veel klanten. Om deze aanwinst feestelijk te introduceren,
zijn op dierendag, zaterdag 4 oktober, honden tussen 9 en 11 uur welkom
voor een lekker en verantwoord ontbijt. Voor hun baasjes is er koffie
met cake.
Elke dag dierendag
Bedrijfsleider Aad van Veen vertelt:,,Nadat supermarkten hun
assortiment dierbenodigdheden gingen beperken en Diergilde Verlaan z’n
deuren sloot, kregen we steeds vaker de vraag waar bij ons de afdeling
dierbenodigdheden te vinden is. Als een van de weinige tuincentra hadden
we die echter nog niet. Gelukkig bleek deze uitbreiding vrij eenvoudig
te realiseren. Doordat we ruim behuisd zijn, heeft dit geen gevolgen
gehad voor ons bestaande assortiment. Onze parkeerplaats bewijst sinds
de opening van de nieuwe afdeling nog eens extra z’n nut; hierdoor kun
je makkelijker bijvoorbeeld een hondenmand of meerdere verpakkingen voer
meenemen. Knaagdieren-, honden-, katten-, vogel- en vissenvoer hebben we
overigens van de professionele merken, maar bij GroenRijk vind je ook de
voordelige alternatieven.” Maykel Zwanenburg vult aan: ,,Behalve
dierenvoer en -tussendoortjes kunt u bij ons ook terecht voor kooien,
manden, benches, hondenriemen, borstels en speeltjes. Eigenlijk alles om
het huisdieren op 4 oktober, en nog lang daarna, naar de zin te maken.”
Ruime voorraden
Collega Irma Janssen vertelt dat andere GroenRijk tuincentra al
langer op 4 oktober een hondenontbijt verzorgen. ,,Maar voor ons wordt
het dus de eerste keer. We zijn benieuwd hoeveel honden we die ochtend
kunnen verwachten. Met de verschillende soorten voer in ons assortiment
– van pasgeboren tot senioren, en afhankelijk van de grootte van het ras
– hebben we voor elke hond een lekkere maaltijd. Per ‘ontbijtgast’
serveren we die ochtend één bakje brokken. Niet omdat we bang zijn dat
we te snel door onze (ruime) voorraden heen raken, maar omdat het ook
voor honden belangrijk is met mate te eten. Dat houdt ze fit en op
gewicht.”
GroenRijk is gevestigd aan de Doortocht 1. Voor meer informatie kan
gebeld worden naar 0172-619118 of gekeken worden op
www.groenrijk.nl
en in de folder.
Foto: Alex de Kuijper |